29 oktober 2012

Een fisheye voor 4,50 EUR


Ik heb geweldig nieuws voor fans van fisheye-objectieven. Er is namelijk recent een methode op de markt gekomen om die geweldige look te bereiken voor amper 4,50 EUR! En de winkel raad je nooit: Euroshop. 4,50 EUR voor een visoog! En in zo'n winkel dan nog! Has the world gone mad?

Nuja, er zit natuurlijk een addertje onder het gras. Het is namelijk een fisheye look voor mensen die zichzelf graag zien. 4,50 EUR is namelijk enkel de prijs voor dit stukje hoogtechnologisch vernuft, als je bereid bent jezelf altijd in the picture te hebben. Mocht je je afvragen of ik soms mijn verstand verloren heb, dan laat ik je graag wat voorbeeldfoto's zien.




Een behind the scenes blik toont al snel wat het geheim is van deze geweldige (ietwat egocentrische) fisheye look: een kerstbal! Een gigantisch exemplaar welteverstaan, van maar liefst 15 cm doorsnede. Als je het ophangteutje van je weg draait, merk je daar gelukkig niets van, en heb je een geweldig spiegelend oppervlak, voor amper 4,50 EUR.




Nog een paar vlugge experimenten:





Dus als je graag ook eens zo'n effectje wil proberen en niet te diep in de buidel wil tasten - en je kan ermee leven dat je zelf op de foto's staat - dan stel ik voor dat je als de bliksem naar Euroshop rent, of naar een andere zaak waar ze dit soort monsterkerstballen verkopen natuurlijk!